Stavební inženýrství a vodohospodářství jsou specifické obory stavebního inženýrství. Patří sem projekty, které musí být připraveny na velké zatížení, jako jsou tunely, viadukty, mosty, podzemní parkoviště nebo přístavní konstrukce. Kromě promyšleného designu jsou pro zajištění dlouhé životnosti a bezpečnosti předmětů zapotřebí také odolné materiály. Ocelové trubky samozřejmě nemohou chybět.
Ocelové trubky pro vrtání a zvedání
Vrtání a výkopové práce jsou moderní bezvýkopové metody, které umožňují vytvořit podzemní instalaci bez výkopu. Tím lze ušetřit značné prostředky, zkrátit dobu trvání prací a zároveň není nutné uzavírat silnice pro dopravu.
Vrtání nebo zvedání není možné bez ocelových nebo polyetylenových trubek. Trubky používané pro tento účel mohou mít různé průměry. Metody jejich zavádění do půdy se mohou také lišit.
Rozpěrky z trubek
V inženýrském a vodohospodářském stavitelství se někdy budují tzv. podzemní stěny. Jejich úkolem je nést tíhu stavby. Spodní stěny mohou sloužit jako hluboké základy, zábrany proti vodě v přehradách nebo jako opěrné zdi pro hluboké výkopy. Jednotlivé části podzemní stěny jsou obvykle odděleny ocelovými trubkami. Jako rozpěrky se běžně používají svařované, ale také bezešvé či konstrukční trubky různých rozměrů.
Ocelová trubka mezi sekcemi je jakousi vzpěrou zajišťující stabilitu konstrukce. Obvykle se taková trubka montuje na horní část stěny po předchozím zabetonování kotevního prvku, jako jsou ocelové značky. V některých případech se jako vzpěra místo ocelových trubek používají ploché oddělovací prvky opatřené těsněním.
Ocelové piloty
Příklady konstrukcí, kde se používají ocelové trubkové piloty, jsou estakády, opěry, vlnolamy nebo mola. Ocelové piloty se používají také při výstavbě infrastruktury, při stavbě v obtížném terénu nebo při instalaci lešení, bednění či dočasných mostů.
Jako ocelové piloty se nejčastěji používají trubky s otevřeným dnem o průměru 400–700 mm. Existují však i konstrukce, kde musí být použity trubky o průměru až 2500 mm nebo složený profil (např. trubka se svařovanými částmi). Ocelové piloty se obecně dělí na piloty velkého a malého průměru. Piloty velkého průměru jsou určeny především pro hydrotechnické a geotechnické stavby, jako jsou mosty nebo tunely. Osvědčily se také při vytváření tzv. kombinovaných stěn a cest. Na druhou stranu se piloty s malým průměrem používají především ke zpevnění základů nebo při stavbě budov v bahnitém terénu.
Ocelové piloty se instalují zatlučením, zatlačením nebo zatlučením do země. Poté se vyplní kamenivem nebo zabetonují, aby se zvýšila jejich stabilita. Někdy se také uzavírají ocelovým ostřím.
Ocelové piloty se vyznačují vysokou únosností a odolností proti ohybovým a torzním silám. Konstrukce nejsou vždy postaveny na samostatných pilotách. Někdy se vytváří soubor pilot, tj. konstrukce označované jako kombinované nebo pilotové stěny.
Ochranné trubky
Řada podzemních instalací vyžaduje dodatečnou ochranu před nepříznivými podmínkami. Takovou ochranu poskytují právě ochranné trubky. Jedná se o typ ocelových trubek, které se instalují do optických vláken, telekomunikačních kabelů nebo vedení nízkého napětí. Používají se také k ochraně kabelů v budovách a na volném prostranství.
Ochranné trubky jsou podélně rozděleny, což usnadňuje a urychluje jejich montáž. Mohou mít různé průměry a obvykle jsou navíc pozinkované.
Nabízíme ocelové trubky pro použití v projektech výstavby inženýrských sítí a vodovodů. Zaručujeme vysokou kvalitu a široký výběr trubek od osvědčených dodavatelů z celého světa.